Powrót do listy pytań
Jak dodać nowego użytkownika do aplikacji?
Aplikację można skonfigurować do pracy na dowolnej liczbie stanowisk komputerowych, co umożliwia dostęp
do niej wielu użytkownikom. Jako Administrator, możesz dodawać nowych użytkowników i precyzyjnie zarządzać ich uprawnieniami.
Dodawanie użytkowników oraz nadawanie lub odbieranie im uprawnień, jest dostępne w menu
Ustawienia / Ustawienia programu / Użytkownicy i uprawnienia:
Aby dodać nowego użytkownika:
-
Z poziomu menu Ustawienia / Ustawienia programu / Użytkownicy i uprawnienia wybierz polecenie
Nowy użytkownik (1).
-
Podaj nazwę użytkownika (2).
-
Jeśli chcesz, żeby użytkownik miał dostępne pełne prawa administratora – zaznacz opcję Użytkownik ma prawa administratora
(3). Przy pracy sieciowej zaleca się, aby administrator był jednym osobnym użytkownikiem – inne konta powinny mieć ograniczone uprawnienia.
Administrator ma dostęp do wszystkich opcji programu, co może być niepożądane w przypadku wielu użytkowników.
-
Ustaw hasło (4) - zalecamy, aby każdy użytkownik miał własne hasło, jednak istnieje również możliwość pozostawienia hasła pustego.
Użytkownik będzie mógł zmienić swoje hasło po zalogowaniu.
-
Ustaw datę wygaśnięcia konta (5) - po tej dacie użytkownik nie będzie mógł się zalogować do programu. Opcję tę można wykorzystać
do wygaszania dostępu do kont, np. tymczasowych pracowników lub osób z ograniczonym dostępem.
-
Zatwierdź OK (6).
Ograniczenie uprawnień
Aplikacja pozwala zarządzać dostępem użytkowników do poszczególnych funkcji. Standardowo zaleca się, aby konta zwykłych użytkowników miały
ograniczone uprawnienia do ustawień programu. Dzięki temu nie będą mogli zmieniać konfiguracji aplikacji, takich jak opcje powiadomień,
ustawienia mailingu ani modyfikować swoich lub cudzych uprawnień.
-
Wybierz użytkownika - z listy użytkowników zaznacz odpowiednią osobę, której chcesz zmodyfikować dostęp (1).
-
Rozwiń listę uprawnień - za pomocą opcji "Rozwiń uprawnienia" wyświetl szczegóły dostępnych funkcjonalności (2).
-
Zaznacz lub odznacz uprawnienia – aby nadać dostęp do danej funkcji, zaznacz jej nazwę; aby odebrać uprawnienie, odznacz odpowiednie
pole wyboru. Możesz zarządzać dostępem m.in. do modułów takich jak Fakturowanie, Kontrahenci czy Pracownicy (3).
-
Zatwierdź zmiany – kliknij OK w celu zapisania wprowadzonych zmian.
Dzięki temu możesz łatwo dostosować dostęp użytkowników do konkretnych funkcji zgodnie z ich rolą w organizacji.
Logowanie użytkownika do programu oraz zmiana hasła
Aby zalogować się do programu, użytkownik musi wprowadzić swoją nazwę użytkownika oraz hasło, które zostało ustawione podczas tworzenia konta.
Użytkownicy mogą logować się do programu ze swojego konta na dowolnym komputerze (na którym jest odpowiednio skonfigurowana aplikacja do pracy na kilku stanowiskach).
Po zalogowaniu, na pasku tytułowym aplikacji będzie widoczna nazwa aktualnie zalogowanego użytkownika (1). Użytkownik może zmienić swoje hasło
na nowe za pomocą opcji Zmiana hasła (3), dostępnej w ustawieniach. Wystarczy, że wprowadzi obecne hasło, a następnie nowe hasło, aby je zaktualizować.
Powrót do listy pytań